Kalite Politikamız

BÜMED ve Kalite

Boğaziçi Üniversitesi mezunları, öğrencileri ve öğretim üyelerini bir araya getiren Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği (BÜMED), kuruluşunun 20. yıldönümü olan 2005 yılında Ulusal Kalite Ödülü’nün sahibi oldu.

BÜMED, dünyada da en yüksek üye / mezun oranına sahip derneklerden biri olarak dikkat çekmektedir. Öğrenci, öğretim üyesi ve mezunlarla birlikte 50 bin kişilik dev Boğaziçi camiasını bir araya getiren BÜMED, Ulusal Kalite Ödülleri’nde, STK dalında 2002, 2003 ve 2004 yıllarında aday olarak başvurdu. 2004 yılında BÜMED bu daldaki iki finalistten biri olmayı başardı. Bu motivasyon ile 2005 yılındaki yarışmaya büyük bir özveri ile hazırlanan ve tecrübelerini artıran BÜMED, Ulusal Kalite Başarı ödülünü 2005 yılında kucaklamayı başardı.

Bu ödülle yaptığı kurumsallaşma çalışmalarının başarısını ispatlamış olan BÜMED Yönetim Kurulu tamamen gönüllülerden oluşan ve etkinliklerinde yüksek gönüllü katılım ve desteğine sahiptir. BÜMED herhangi bir sermaye gücü ile desteklenmeyip, kaynaklarını kendi faaliyetleri ile yaratabilme ayrıcalığı taşır ve kar amacı gütmeyen örnek bir toplumsal dayanışma modeli olarak fark yaratır.

BÜMED (Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği) EFQM yönetim modelini, 2001 yılında dernek yönetim kurulunun aldığı bir kararla benimsedi ve uygulamaya geçerek, müşteri memnuniyeti ve süreç odaklı yönetim modeliyle de kendi alanındaki diğer kurumlara örnek oldu.

2005 Ödül Töreni

2005 yılında BÜMED Yönetim Kurulu Başkanı olan ve ödülün kazanılması için çalışan Cengiz Genç ödül töreninde şunları söyledi: “BÜMED’in Ulusal Kalite Ödülünü kazanmış olması, Derneğin 20. yılında kurumsallaşmada kaydettiği başarının taçlandırılmasıdır. Bu ödül, saygın akademik kimliği ile dünya çapında bir Türk devlet üniversitesi olarak Boğaziçi Üniversitesi’nin yanı sıra, BÜMED’in de mezun-üniversite dayanışması modeli olarak da öncü ve örnek oluşunu kanıtlamıştır.”

BÜMED’in kalite yolculuğunu sürekli kılan en önemli gücünün sağlam kurumsal yapısı olduğunu belirten dönemin BÜMED Genel Sekreteri Şule Tanju, 4 yıl önce benimsenen EFQM modelinin BÜMED’in tam ve yarı zamanlı 70’i aşkın çalışanı ve yüzlerle gönüllüsü tarafından benimsenmiş olmasının, yayılımcılık ve sürekli iyileştirme çalışmalarının garantisi olduğuna dikkat çekti.