Gana – Togo – Benin

BATI AFRİKA KRALLIKLARI VE KABİLELERİ

Batı Afrika yüzyıllar boyu Avrupalı kaşiflerin hep merak ettiği, bir o kadar da korktuğu gizemli topraklar olmuştur. Tarihte iz bırakan kaşifler bile 19. yy öncesinde sadece kıyıdaki köyler ve limanlara uğramış ve günümüze kalan batı izleri hep sahil şeridinde kalmıştır. Ancak gerçek Afrika içlere girildikçe başlar. Kadim ruhların rehberliğinde düzenlenen hayatlar ve yüzyıllardır bozulmamış gelenekler bulunur.

Teknolojinin gelişmesi ve zengin yeraltı kaynakları uzun zamandır sömürgecilerin gözlerini bu topraklara dikmesine sebep oldu. Deforme edilmeye, geçmişte yaşananlardan farklı şekilde kültürel olarak köleleştirilmeye çalışılan bu kültürler ise direnmeye devam ediyorlar.

Eski ruhların rehberliğinde kayıp kabilelerin dünyalarını keşfetmek için,

Voodoo ülkesinin kalbinde, voodoo büyücülerinin gizemine hayran olmak, Voodoo ruhlarının hâlâ insanlar üzerinde yarattığı büyük etkiyi öğrenmek için,

Kayalık bir dağda yaşayan Taneka kabilesi topraklarını terk etmeden,

Tamberma halkının masalsı kil kaleleri yıkılmadan,

Akwasidae Festivali’ne katılıp, ormanların son büyük Afrika monarşilerinin ihtişamına tanık oluyoruz.

1.Gün
İstanbul Atatürk Havalimanı dış hatlar gidiş terminalinde rehberimizle saat 13:55’te buluşma. TK629 sefer sayılı uçağımız ile 15:55’te hareket ve 20:25’te Accra’ya varış.  Otelimize transferden sonra rahatlamak için serbest zaman.

2.Gün
Kahvaltıdan sonra yola çıkıp, tropikal orman bölgesini geçiyoruz. Yoldayken geleneksel Ashanti cenaze törenine katılıyoruz, kırmızı veya siyah togalı yas tutan kişiler katılıyor. “Cenaze” diyoruz, ama “şenlikli” bir kutlama anlamına geliyor. Akrabalar ve arkadaşlar ölen kişiyi anar, sosyalleştirir ve kutlar. Şef, büyük şemsiyelerin gölgesi altında iken, davullar dansçılara ritim verir. Akşam saatlerinde Kumasi’ye varış.

3.Gün
Bugün Kumasi’de bir festival günü. Eşsiz Ashanti eşya koleksiyonunu sergileyen kapılarını bize açacak olan Kraliyet Sarayı Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Daha sonra Kraliyet Festivali’ne katılıyoruz. Akwasidae. Kralın önünde, krallık içindeki tüm rolleri ve iktidar konumlarını temsil eden bir grup oluşturulmuştur: kılıç ve bıçak taşıyıcıları, silahlı muhafızlar, güzel devekuşu tüyü taşıyıcıları vs. Tören daha sonra bir alayla devam eder. Hediyeleri getiren kraliyet mahkemesi görevlileri, Ashanti krallarının tarihini okuyan hikayeciler, davulcular ve trompetçiler. Canlı kırmızı kostümler giymiş dansçılar, bir dans gerçekleştirir. Ana kraliçe de katılımcıları eşliğinde törene katılır. Ormanların son büyük Afrika monarşilerinin ihtişamını, lezzetini ve atmosferini göreceğiz ve deneyimleyeceğiz. Öğle ve akşam yemekleri programa dahil.

4.Gün
Kahvaltıdan sonra yola çıkıyoruz. Brong Afo bölgesinde, anayoldan ayrılıyor ve kutsal bir ormana giden yolu takip ediyoruz. Burada yaşayan yerliler, Monas ve Colobus maymunlarını totem olarak görüyorlar, sonuç olarak bu türlerin dünyadaki en büyük topluluğuyla karşılaşabiliriz. Ormandaki yürüyüş sırasında dev ağaçların süzdüğü zümrüt yeşili ışık eşliğinde bolca kutsal maymun göreceğiz. Ardından kuzeye devam ediyoruz. Öğleden sonra Tamale’ye ulaşıyoruz. Öğle ve akşam yemekleri programa dahil.

5.Gün
Kahvaltıdan sonra otelden ayrılıp yola çıkıyoruz ve bir toprak yol, Togo sınırında bizi birkaç geleneksel köy bulacağımız ve nadiren ziyaret edilen bir bölgeye götürüyor. Burada Dagombalar ile buluşuyoruz. Şanslıysak, Gana’da kalan son cadıların köylerinden birine girebiliriz. Togo sınırında geleneksel demir üretim tekniklerini geliştiren ve onları bugüne kadar koruyabilen Bassar insanlarıyla buluşacağız. Bize eski kil maden fırınını gösterecek ve bize füzyon sürecini anlatacaklar. Öğle ve akşam yemekleri programa dahil.

6.Gün
Aynı isimli halkın yaşadığı Massif Kabye’nin etrafındaki bölgeyi geziyoruz. Kante’ye vardığımızda, Atakora Dağları’ndaki bir yol bizi Tamberma halkına götürüyor. Antropologlara göre, kökenleri, Mali’den gelen ve kendi geleneklerine karşı mutlak bir sadakati paylaştıkları Dogo halkına yakındır. Sakinlerin bize verdiği izinle, yaşam tarzlarını daha iyi anlamak için evlerine giriyoruz. Benin sınır kapısı. Öğle ve akşam yemekleri programa dahil.

7.Gün –
Kahvaltıdan sonra dağlardaki Taneka köylerindeyiz. Burada pişmiş topraktan yapılmış, konik çatılı evlerini görecek ve yaşamlarına tanık olacağız. Güneye doğru ilerlerken voodoo kültünün önemli bir yeri olan Dankoli Fetish’te duruyoruz. Ardından 1385’te Olofin tarafından kurulan eski bir krallığın başkenti olan Dassa’ya ulaşıyoruz. Öğle ve akşam yemekleri programa dahil.

8.Gün
Bugün muhteşem Egun maskeleri dansına katılacağız. Egungun çok güçlü bir gizli maske toplumudur. Egun maskeleri, ölen kişilerin reenkarnasyonudur. Öğleden sonra Gelede dans maskelerine katılıyoruz. Gelede bir kült, gizli bir toplum ve aynı zamanda bir maske.20’den fazla şarkıcıdan oluşan bir koro, ortada iki büyük davulu çevreleyen halkı, mutlu ve heyecanlı, şarkı söyleyen birlikte, gülerek ve alkışlayan eller. Her zaman hareket eden renkli kıyafetler giymiş dansçılar ile renkler sahneye hakim. Bu gösterilerin ardından, otele gidiyoruz. Öğle ve akşam yemekleri programa dahil.

9.Gün
Abomey’de duvarları Dahomey Krallığı’nın eski krallarının sembolleriyle dekore edilmiş Kraliyet Sarayı’nı ziyaret edeceğiz. Saray, bir müzeye ve kil, altın tozu ve insan kanı karışımıyla inşa edilmiş bir tapınağa ev sahipliği yapmaktadır. Cotonou’nun bir kaç kilometre kuzeyinde bir göl kenarı uzanır. Biz Nokwe Gölü’nü motorlu bir botla geçerek kazıklar üzerinde kurulan en büyük ve en güzel Afrika köyü Ganvie’ye ulaşıyoruz. Bu köyde Tofinou etnik grubunun su üzerindeki yaşantısına tanık olduktan sonra otelimize geçiyoruz. Öğle ve akşam yemekleri programa dahil.

10.Gün
Ouidah, Afrika voodoo’sunun başkenti olarak bilinir. Burada Piton Tapınağı ve Portekizli Kalesi olarak bilinen müzeye gidiyoruz. Köle yolu olarak bilinen yoldan devam edip deniz kenarına ulaşacağız. Burada rahatlamak için serbest zaman.Ardından, havaalanına transfer. TK559 sefer sayılı uçağımızla Cotonou’dan 22:10’da hareket. Öğle yemeği programa dahil.

11.Gün
Saat 09:10’da İstanbul’a varış.

FİYATA DAHİL OLANLAR

• Programda yer alan tüm transferler
  • Yerel rehber hizmetleri
  • Programda belirtilen turlar ve ziyaretler
  • 9 gece konaklama
  • 9 kahvaltı, 9 öğlen yemeği, 8 akşam yemeği
  • Araçta su ikramı
  • Parklara, kültürel alanlara ve korunan alanlara giriş ücretleri
  • Togo, Benin ve Gana vize ücretleri
  • Sağlık seyahat sigortası

FİYATA DAHİL OLMAYANLAR

• İstanbul – Accra, Cotonou – İstanbul gidiş – dönüş uçak biletleri
  • Kişisel harcamalar

ÖNEMLİ BİLGİLER

Tavsiyeler
Tur boyunca rahat hareket edebilmeniz için yanınıza rahat kıyafetler almanızı tavsiye ederiz.

Zaman Dilimi
Türkiye – Gana ve Togo’dan 3 saat
Benin’den 2 saat ileridedir.

Vize Bilgisi
3 ülke için de vize gereklidir.

Zorluk Seviyesi
Herkes için uygun bir turdur.

Para Birimi
Gana Cedisi
Batı Afrika Frangı (Togo,Benin)

Uçuş Süresi
İstanbul-Accra uçuşu 7 saat 30 dakika,
Cotonou-İstanbul uçuşu 9 saattir.

Sağlık
Aşı gereklidir.

*Not: Bu program TÜRSAB (A-9388) nolu Dünya Değişmeden Turizm tarafından hazırlanıp gerçekleştirilmektedir.