Çocuklar İçin Felsefe - Etik Sorular

Eğitimin Amacı

Çocuklar İçin Felsefe (Philosophy for Children), ilk olarak 1970’lerde Amerika’da felsefeci Matthew Lipman’ın çalışmaları çerçevesinde  ortaya çıkan bir pedagojidir. Lipman’ın Araştıran Topluluk Metodu (Community of Inquiry Method) bugün dünyada en çok kullanılan metottur. Buna göre, çocuklar bir uyaran (hikaye, fotoğraf, video, nesne, vb.) etrafında bir araya toplanır ve bu şey karşısında sorulara ve felsefe yapmaya yönlendirilirler. Eğitmen doğru cevabı veren kişi değil, çocukları düşünmeye ve konuşmaya teşvik eden kişi olarak yer alır.

4 hafta boyunca yaklaşık 1 saat süren atölye çalışmaları sonucunda, çocuklar:

• Felsefi problemlerle tanışacaklar.
• Düşünme becerilerini (akıl-yürütme, araştırma, kavramsallaştırma) geliştiren bir çalışma yapacaklar.
• Bir topluluk içerisinde aktif katılım gösterecekler ve sosyal becerilerini (ben diliyle konuşmak, nezaket, farklı fikirlere saygı) geliştiren paylaşımlarda bulunacaklar.
• Fikirlerini söylemeyi ve onlara karşı fikirler söylenmesini kişiselleştirmemeyi öğrenecekler, kendilik değerlerini ve duygusal esnekliklerini geliştiren bir çalışma yapacaklar.

Eğitimin İçeriği

1. Hafta: Ada Cumhuriyeti
Büyük fırtınanın ardından bir ıssız adaya ulaşıyorsunuz. İnsan yalnız başına doyurucu bir hayat yaşayabilir mi? İletişim için dile, doğru davranışlara ve kurallara ihtiyaç duyar mı? Sonrasında adanın ıssız olmadığını fark ediyorsunuz, sizin gibi fırtınadan kurtulup adaya ulaşan insanlarla karşılaşıyorsunuz. Adanıza bir isim vermeniz gerekiyor, nasıl bir arada karar vereceksiniz? Fikir birliği, oy çokluğu, liderin kararı? Bir arada yaşamak için “doğru olan”a karar vermenin doğası nedir?

2. Hafta: Giges’in Yüzüğü
Giges, keşif gezilerinden birinde, antik dönemden kalma kalıntılar arasında bir altın yüzük bulur. Yüzüğü alır ve evine döner. Eve varınca, yüzüğü parmağına takar ve o da ne? Bir anda görünmez olur. Bu inanılmaz olay karşısında yüzüğü parmağına takıp çıkarıp test eder ve yüzüğün görünmezlik gücü verdiği sonucuna varır. Eğer öyleyse, şimdi bu görünmezlik yüzüğüyle ne yapacak? İstediğini mi yapacak, doğru olan şeyleri mi, yoksa kötü şeyler mi?

3. Hafta: Mutsuz Prens
Bir zamanlar uzak bir ülkede çok mutsuz bir prens yaşarmış. Bir gün çiftlikte mutlu mesut oynayan hayvanları izlerken, “Keşke şu mutlu domuzcuk olsam!” demiş. Ama bu dileğinin gerçek olacağını öğrenince telaşa kapılmış ve düşünmeye başlamış. Mutsuz bir prens olmak mı, yoksa mutlu bir domuzcuk olmak mı?

4. Hafta: Kurbağa ve Akrep
Akrep, “beni sırtında karşıya geçirebilir misin?” diye sormuş kurbağaya ve “kesinlikle sana iğnemi batırmayacağım” diye söz vermiş. Ama yolun yarısına geldiklerinde, sözünü tutamamış. “Ne yaptın, ikimiz de öleceğiz” demiş kurbağa. Akrep de “Ne yapayım, doğam böyle!” demiş ve ikisi birlikte suya batmışlar.  Bu durumdan kimi sorumlu tutacağız?

Kimler Katılabilir?
Bu eğitim 9-12 yaş arasındaki çocuklar içindir. Minimum 5, maksimum 15 katılımcı ile yapılır.

Tarih:1 Ekim 2017
Gün: Pazar
Süre: 4 hafta
Saat: 11:00-12:00
 
Katılım Bedeli
Üye: 400 TL
Misafir: 500 TL

Detaylı bilgi ve rezervasyon için:
kurs@bumed.org.tr / 212 - 359 5813
 

Eğitmen: Dr. Özge Özdemir'99
Boğaziçi Üniversitesi Felsefe bölümünden mezun olduktan sonra, İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünde yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamladı. Çeşitli devlet ve vakıf üniversitelerinde Öğretim Görevlisi olarak çalıştı. 2015 yılında Montclair State University / Institute for the Advancement of Philosophy for Children (IAPC) merkezinde Çocuklar İçin Felsefe Eğitmenliği programını tamamladı. Little Thinkers Society'nin kurucusu ve direktörüdür.

 

 
© 2012 BÜMED | Her Hakkı Saklıdır. Bu sayfadaki bilgiler kaynak gösterilse dahi, izinsiz kopyalanamaz, çoğaltılamaz.
Kurumsal Üyelik Atölyeler BUgezi Etkinlikler Boğaziçi Dergisi BURC Powerbuy İletişim Sponsorluk