Sauna

Saunanın temel amacı vücuttaki teri, toksinleri, kimyasalları ve yağları dışarı atmaktır. Bu sayede deri nefes alır ve gözenekler açılır. Ayrıca dakikada ortalama 75 – 80 kez atan kalbimiz, saunadan seansı sırasında 150 – 160 kez atmaktadır. Bu da kan dolaşımını hızlandırır ve buna bağlı olarak dokuların kendini onarımı ve zararlı maddelerin dokulardan uzaklaştırılması daha hızlı gerçekleşir. 

Aynı zamanda antikor üretimini arttırarak bağışıklık sistemini güçlendirir ve soğuk algınlığını iyileştirmede de iyi bir çözümdür.

15 dakikalık bir sauna seansında yaklaşık 300 kalori yakılır. Fakat seans bitiminde mutlaka bol sıvı tüketilerek vücudun kaybettiği su yerine konmalıdır.

Ayrıca masaj severler için de, masaj öncesi saunaya girmek, cildi yumuşatıp gevşeterek masaja hazırlayacağı için oldukça faydalıdır. Masaj randevularınızdan 20 dakika önce gelerek sauna ile başladığınızda çok daha etkili olacaktır. 

Saunayı Kullanırken Dikkat Edilecek Hususlar:

  • Saunamız unisexdir; kullanmadan önce lütfen resepsiyondan peştamal isteyiniz.
  • Saunayı yemek yedikten en az 2 saat sonra kullanınız.
  •  Saunaya girmeden önce mutlaka duş alınız.
  •  Duştan sonra kurulanınız,  kesinlikle ıslak vücutla saunaya girmeyiniz.
  • Saunaya metal (saat, takı, cep telefonu vb.) aksesuarlarla girmeyiniz.
  •  Sauna seansı sırasında higrometre göstergesi 10 – 20 aralığında ise, sobanın üzerindeki taşlara bir kepçe su dökünüz.
  •  Sauna ahşaplarına lütfen su dökmeyiniz.
  •  Ortalama bir sauna seansı 10 ila 15 dakika aralığını geçmemelidir.
  •  Saunanın kapısını açık bırakmamaya özen gösteriniz.
  •  Sauna kullanımından sonra lütfen bol sıvı tüketiniz.

    Saunamız hafta içi 08:00 - 22:00, hafta sonu 09:00 - 21:00 saatleri arasında kullanıma açıktır.


 

 
© 2012 BÜMED | Her Hakkı Saklıdır. Bu sayfadaki bilgiler kaynak gösterilse dahi, izinsiz kopyalanamaz, çoğaltılamaz.
Kurumsal Üyelik Kurslar BUgezi Etkinlikler Boğaziçi Dergisi BURC Powerbuy İletişim Sponsorluk